0
Newsletter

Bądź na bieżąco z rynkiem symulacji medycznej w Polsce i na świecie

Wróć do listy artykułów

Kluczowa rola skanowania 3D ludzi w procesie tworzenia ultrarealistycznych fantomów

17.09.2024
Nauka symulacji medycznej

„Uważamy, że skanowanie prawdziwych ludzi jest kluczem do uczynienia interakcji z fantomami niezapomnianymi i znaczącymi dla osób szkolących się” – powiedział w rozmowie z nami David Halliwell, założyciel i dyrektor zarządzający Lifecast Body Simulation.

David, twój zespół składa się nie tylko ze specjalistów w dziedzinie edukacji medycznej i ratownictwa, ale także z ekspertów z branży filmowej. Skąd pomysł na połączenie sił?
Zespół kliniczny poszukiwał rozwiązania, które uczyniłoby interakcje z fantomami do symulacji medycznej niezapomnianymi – przez 5 lat szukaliśmy odpowiedniego rozwiązania i ostatecznie znaleźliśmy zespół filmowy w Elstree Movie Studios, który dzięki swej niezwykłej kreatywności, by stworzyć to, czego potrzebowaliśmy. Od lat budowali oni „ciała kaskaderskie” na potrzeby filmów. Połączyliśmy siły w 2017 roku, zaczynając od stworzenia niemowląt, a stamtąd doszliśmy do fantomów dzieci i dorosłych.

 

 

Wasze fantomy są tak realistyczne, że wywołują niezwykłe emocje u osób szkolących się. Jak przebiega proces tworzenia fantomów, od projektu do realizacji?
Proces zaczyna się od wyboru rodzaju pacjenta – starszego, młodszego, niepełnosprawnego itp. Następnie wybieramy pochodzenie etniczne i odcień skóry oraz aspekty medyczne/kliniczne związane z daną osobą. Potem szukamy prawdziwej osoby, na której się wzorujemy. Skanujemy ją w 3D lub wykonujemy „Lifecast” jej ciała i rozpoczynamy proces tworzenia form. W budowie każdego ciała bierze udział około 100 różnych form. Proces od pomysłu do gotowego fantomu trwa około 6 miesięcy.

Stworzyliście Pete’a i Vivian na podstawie skanów prawdziwych osób. Jak długo trwa proces skanowania i jak ta technologia zrewolucjonizuje szkolenia oparte na symulacji medycznej?
Uważamy, że skanowanie prawdziwych ludzi jest kluczem do uczynienia interakcji z fantomami niezapomnianymi i znaczącymi dla osób szkolących się. Skanowanie osoby w 3D trwa tylko około 20 minut, podczas gdy Lifecast może zająć kilka godzin. Procesy, które opracowaliśmy, pozwolą nam w przyszłości tworzyć fantomy znacznie bardziej realistyczne. Na ten moment stworzyliśmy małą dziewczynkę z zespołem Downa, jednak nie później niż z końcem tego roku  wprowadzimy na rynek dziewczynkę ze skoliozą kręgosłupa i porażeniem mózgowym.

 

 

Wasze fantomy rewolucjonizują szkolenia medyczne. Jako pierwsi na świecie stworzyliście fantom dziecka z zespołem Downa. Nad czym obecnie pracujecie?
Obecnie opracowujemy 10-letnie dziecko z porażeniem mózgowym i skoliozą, a także tworzymy czarnoskórego mężczyznę oraz trenażer do ćwiczeń wykonywania cięcia cesarskiego.

Od sierpnia 2023 roku Lifecast Body Simulation jest częścią 3B Scientific Group. Co ta zmiana oznacza dla Lifecast?
Kiedy sprzedaliśmy firmę 3B Scientific Group, mieliśmy nadzieję, że wykorzystamy ich zespoły sprzedażowe oraz doświadczenie na całym świecie. Bycie częścią większej organizacji ułatwia życie. Liczymy również na to, że będziemy mogli dzielić się naszą wiedzą z nowymi firmami, które ostatnio zostały przejęte. Planujemy wprowadzić nowe technologie do niektórych produktów Lifecast (technologia Atlas w Lifecast).

Dziękujemy za rozmowę.

 

ENGLISH VERSION

David, your team includes not only specialists in medical education and rescue, but also experts from the film industry. Where did the idea come from to join forces?
The clinical team had been looking for a solution to make interaction with medical simulation manikins memorable – we spent 5 years looking for a solution and eventually found the movie team at Elstree Movie studios who had the creativity to build what we needed. They had been building “stunt bodies” for movies for many years. We joined forces in 2017 – building babies, and from there we started building children and adults.

Your manikins are so realistic that they evoke incredible emotions in those being trained. What is the process of creating these manikins, from design to execution?
The process starts with us choosing a type of patient – older, younger, disabled etc, – we then choose ethnicity and skin tone and the medical / clinical aspects associated with that person. We then look for a real person to copy. We 3D scan them or “Lifecast” their body, and begin the moulds creation process. There are about 100 different moulds involved in building each body. The process from idea to finished product takes about 6 months.

You created Pete and Vivian based on scans of real people. How long does the scanning process take, and how will this technology revolutionize learning based on medical simulation?
We believe that copying real people is the answer to making manikin interactions memorable and meaningful to students. It only takes about 20 minutes to 3D scan a person, whereas Lifecasting can take a few hours. The processes we have developed will allow us to make all manikins a lot more realistic in future. We have already made a little girl with Down syndrome, and later this year we will release a girl with spinal scoliosis and cerebral palsy.

Your manikins are revolutionizing medical training. You were the first in the world to create a child mannequin with Down syndrome. What are you currently working on?
We are currently building a 10 year old with cerebral palsy and scoliosis, we are also building a black man, and an obstetric c section task trainer.

Since August 2023, Lifecast Body Simulation is a part of the 3B Scientific Group. What does this change mean to Lifecast?
When we sold to 3b we hoped to make the most of their sales teams and experience around the world. Being part of a larger organisation should make life easier. We also hope to be able to share our knowledge with the new companies that have been acquired recently, we are looking to add technologies inside some of the Lifecast range ( Atlas tech inside Lifecast).