Newsletter

Bądź na bieżąco z rynkiem symulacji medycznej w Polsce i na świecie

Wróć do listy artykułów

Za co użytkownicy uwielbiają Body Interact?

07.09.2021
Nauka symulacji medycznej
symulator wirtualnego pacjenta

Za co użytkownicy uwielbiają Body Interact? Badania pokazały, że Body Interact zwiększa długotrwałe zapamiętywanie wiadomości o 20,4% – w porównaniu do tradycyjnych metod nauki. Studenci i lekarze rozwijają swoje umiejętności w bezpiecznym, wirtualnym środowisku. To tylko kilka z powodów, dla których nauka na Body Interact jest tak skuteczna. Poznajcie historię użytkowników z całego świata.

Dr. António Cannata, Kardiolog

W szpitalu trafił mi się taki sam przypadek pacjenta, który wcześniej przytrafił mi się na Body Interact. I dokładnie wiedziałem jak leczyć tego pacjenta, ponieważ to już przećwiczyłem na wirtualnym pacjencie. Body Interact to nie tylko niezwykłe narzędzie edukacyjne dla studentów, ale również dla doświadczonych lekarzy. Pozwala nam doskonalić swoje umiejętności, poznawać wiele przypadków, by potem leczyć prawdziwe przypadki kliniczne.

 

Jay Bhandari, student Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu

Zbieraliśmy wywiad, badaliśmy pacjentów, zlecaliśmy testy i przeprowadzaliśmy interwencje. Wszystkie te zadania wykonywaliśmy skutecznie, szybko i z największą korzyścią dla pacjentów. Mimo, że każdy z moich kolegów z zespołu mieszka w innym mieście, to mogliśmy badać tego samego pacjenta i wspólnie podejmować decyzje. To była świetna zabawa.

 

Sofiya Lupotevska, doktor medycyny na Uniwersytecie Medycznym w Tarnopolu

Byłam bardzo zainteresowana wprowadzeniem Body Interact na mój uniwersytet. Na szczęście mieliśmy możliwość korzystania z wirtualnego pacjenta podczas wszystkich zajęć praktycznych na oddziale ratunkowym. To świetnie przygotowuje studentów do pracy z prawdziwymi pacjentami. Scenariusze BI są zaprojektowane zgodnie z współczesnymi wytycznymi i są na bieżąco aktualizowane.

 

Dr. Oscar Martinez Perez, chirurg, profesor nadzwyczajny, departament symulacji medycznej na UCAM

Body Interact jest stworzony zarówno do nauki najbardziej podstawowych pojęć z zakresu fizjologii człowieka, jak i dla bardziej zaawansowanych studentów. Najważniejsze jest to, aby studenci nauczyli się jakie czynności prowadzą do uzyskania poprawy stanu fizjologicznego każdego pacjenta. Body Interact pozwala na ocenę poziomu trudności naszych przypadków, generuje emocje a także feedback nt. tego, jak wykonaliśmy konkretne zadanie i czy dobrze zdiagnozowaliśmy i wyleczyliśmy dany przypadek. W zależności od stopnia zaawansowania uczącego się można skorzystać z zestawu pacjentów o różnym stopniu trudności.

 

Dr. Rui Felgueiras, neurolog

Możemy popełniać błędy, rozumieć dlaczego je popełniliśmy, nie wyrządzając nikomu żadnej szkody. Wirtualny pacjent jest tak realistyczny, że jesteśmy naprawdę bardzo zaangażowani w diagnozowanie i leczenie pacjentów. Dlatego, kiedy dzieje się coś złego z naszymi pacjentami, to również jesteśmy smutni.  Body Interact motywuje ludzi i jest dokładnie tym, czego potrzebujemy w kształceniu przyszłych i obecnych medyków: możliwością, aby popełniać błędy w leczeniu tych „prawie prawdziwych” przypadków, a nie w tych prawdziwych.

 

Mgr Zofia Tekień-Jankowska, instruktor symulacji medycznej w Centrum Symulacji Medycznych na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu.

Body Interact to bardzo fajne narzędzie do nauki myślenia klinicznego. Dzięki niemu student może nauczyć się jak krok po kroku postępować z pacjentami w różnych stanach chorobowych. Stopień zaawansowania zaplanowanych scenariuszy Body Interact – od prostych do bardziej złożonych- pozwala na rozpoczęcie edukacji studentów już na początku zajęć klinicznych. Oczywiście może to mieć miejsce nawet przed zajęciami na sali wysokiej wierności. To nawet lepiej, kiedy student najpierw może przeanalizować to jak w danej sytuacji musi postąpić, a dopiero później wejdzie na salę wysokiej wierności i będzie musiał „dołożyć” do tego wiele dodatkowych elementów: wykonanie manualne procedur, komunikację.