Newsletter

Bądź na bieżąco z rynkiem symulacji medycznej w Polsce i na świecie

Wróć do listy artykułów

Zajęcia kliniczne podczas pandemii: efektywna nauka z wirtualnymi pacjentami

14.10.2020
Nauka symulacji medycznej
Wirtualny pacjent

Przez ostatnie lata symulacje wirtualne były traktowane jako uzupełnienie edukacji klinicznej — uczelnie medyczne i inne placówki edukacyjne nie były jednak gotowe na w pełni zdalne nauczanie. Pandemia Covid-19 ujawniła potencjał kryjący się w oprogramowaniu edukacyjnym — takim jak na przykład Body Interact. Jest to wirtualny symulator pacjentów, który umożliwia obecnym i przyszłym pracownikom medycznym rozwijanie umiejętności klinicznego rozumowania, wyciągania wniosków i podejmowania decyzji.

Body Interact, z którego można korzystać na różnorodnych urządzeniach, znalazł się na podium wśród rozwiązań umożliwiających zdalną naukę w czasie, gdy kliniczne zajęcia są zawieszone. Dał wykładowcom możliwość przeprowadzania zajęć równie wartościowych, jak te stacjonarne — studenci uczestniczyli w seminariach online, mieli możliwość pracy indywidualnej i analizowania przypadków klinicznych.

Body Interact jest dynamicznym symulatorem wyposażonym w fizjologiczne algorytmy, które umożliwiają jego użytkownikom obserwację w czasie rzeczywistym tego, jak ich decyzje wpływają na zdrowie i samopoczucie pacjenta. Jest prosty w obsłudze i bardzo intuicyjny, oferuje szeroki zakres poziomów trudności i złożoności przypadków. Dzięki temu jest doskonałym narzędziem do nauki dla wielu pracowników sektora medycznego: lekarzy, pielęgniarek, ratowników medycznych, a nawet dla uczniów szkół średnich, zapewniając im wszystkim wartościową naukę.

Zdalne nauczanie staje się prostsze dzięki BI Studio – systemowi zarządzania procesem nauczania (Body Interact Learning Management System). Umożliwia on wykładowcom śledzenie postępów w nauce i wyników studentów. Program łączy w sobie możliwość wirtualnego treningu umiejętności klinicznych z możliwościami omawiania przypadków online.

Jak działa Body Interact?

 

Ostatnie badania pokazały, że Body Interact zwiększa długotrwałe zapamiętywanie wiadomości o 20,4% — w porównaniu do tradycyjnych metod nauki. Rywalizacja podczas „gry” wzmaga zaangażowanie studentów i zachęca ich do dalszego rozwijania swoich umiejętności zdecydowanego podejmowania decyzji w bezpiecznym, wirtualnym środowisku.

Użytkownicy Body Interact są w pełni odpowiedzialni za swoje diagnozy i wybrany plan leczenia — adekwatnie do potrzeb i stanu zdrowia pacjenta. Studenci mogą rozmawiać z pacjentem, wykorzystywać algorytm ABCDE i zlecać badania. Mogą również konsultować się z innymi specjalistami, decydować o podawaniu leków — i brać pełną odpowiedzialność za podjęte przez siebie decyzje.

Niezależnie od przebiegu wydarzeń, student otrzymuje feedback, omawiający każdy podjęty przez niego krok i to, jak dana decyzja wpłynęła na zdrowie pacjenta. Co więcej, użytkownik programu może dowiedzieć się, jakich umiejętności wymagał przypadek kliniczny, którym się zajmował, i uzupełnić swoje braki w wiedzy, ćwicząc kliniczne scenariusze wydarzeń.

Body Interact — zestaw skutecznych narzędzi

 

Wybuch pandemii nie tylko uniemożliwił studentom naukę na uczelniach, ale również znacznie zmniejszył ich możliwości nauki praktycznej podczas zajęć z pacjentami w  szpitalach i zajęć w centrach symulacji medycznej.

Body Interact oferuje zestaw narzędzi, które sprawiają, że zdalne nauczanie staje się znacznie łatwiejsze i bardziej efektywne. BI Studio — The Body Interact Learning Management System — pozwala wykładowcom na śledzenie wyników i postępów studentów. Umożliwia ćwiczenie umiejętności praktycznych w sposób wirtualny, a także zapewnia osobiste lub on-line omawianie przypadków klinicznych. Dodatkowo, wykładowcy mogą wybrać konkretne scenariusze (adekwatne do celu danych zajęć), podczas których studenci ćwiczą samodzielnie lub w grupach. Mogą to robić w każdym miejscu i w dowolnym czasie, sprawdzając swoje umiejętności i wiedzę, a jednocześnie ucząc się pracy w zespole i pełnienia w nim swoich ról.